Articolele online reprezintă piatra de temelie a oricărei strategii de Content Marketing.
Diferitele lungimi ale articolelor online
Lungimea ideală pentru SEO
Pentru SEO, lungimea ideală a unui articol este între 2.100-2.400 de cuvinte, conform HubSpot.
Dar înainte de a scrie 2.400 de cuvinte, rețineți că nu toate articolele trebuie să fie foarte lungi.
Lungimea ideală pentru generarea de lead-uri
Din păcate, există adesea o confuzie între postările care generează trafic și cele care generează clienți potențiali sau contacte noi pentru afacerea ta.
De obicei, postările care obțin mai mult trafic fac acest lucru pentru că sunt căutate de un public mai larg, ceea ce înseamnă că uneori subiectul despre care ai scris este mai generic și nu se aliniază îndeaproape cu afacerea ta.
Pentru a vorbi despre acest decalaj, cei de la HubSpot au analizat 50 de postări care au generat cele mai multe lead-uri în 2019 pentru a vedea dacă a existat o diferență în lungimea medie și pentru a vedea dacă ar trebui să ajusteze lungimea postărilor pentru postările scrise pentru a genera clienți potențiali.
Spoiler: a existat și ar trebui.
Pe baza datelor HubSpot, lungimea ideală a unui articol online destinat să genereze clienți potențiali este de 2.500 de cuvinte. Cel mai lung articol de acest gen a fost de 8.197 de cuvinte.
Așadar, pentru un articol destinat să-ți construiască baza de date de contacte, scrierea de conținut mai lung funcționează cu siguranță în favoarea ta. Conținutul mai lung întărește cunoștințele și autoritatea Google cu privire la un subiect – mai ales dacă este un cuvânt cheie sau un subiect pentru un public nișat.
Education Marketing: ce este și cum îți poate ajuta compania
Lungimea optimă pentru diferite tipuri de articol
Există diferite tipuri de articol, așa că am vrut să vedem cum lungimea a afectat performanța acestora.
Cât de lungi ar trebui să fie articolele pilon?
Articolele pilon ar trebui să aibă aproximativ 4.000 de cuvinte, deoarece ar trebui să acopere mult mai mult conținut decât un articol normal.
Articolele pilon sau “Pillar Pages” reprezintă ghidurile atotcuprinzătore pentru orice subiect disponibil pe Internet. Aceste postări servesc drept „stâlp” pentru un grup de articole, toate având legătură cu subiectul. Puteți afla mai multe despre paginile pilon urmărind videoclipul de mai jos.
Această număr de cuvinte ar putea părea înfricoșător, dar țineți cont de cât de mult este muncă și conținutul pe care îl acoperă. Paginile pilon ar trebui scrise în decursul a câteva zile, trebuie citate mai multe surse și a trimise linkuri către toate articolele legate de acest subiect. Munca va da roade, totuși, și veți vedea mai mult trafic către articolele de acest tip.
Cât de lungi ar trebui să fie articolele tip listă?
Articolele de tip listă ar trebui să aibă 2.300-2.600 de cuvinte.
Acest gen de articole sunt probabil cel mai accesibil format pentru începători. Oricine poate face un articol doar listând și explicând câteva exemple, instrumente, resurse sau idei legat de un anumit subiect. Când vine vorba de lungimea acestor postări pe blog, se pare că regula generală este: cu cât mai multe exemple, cu atât mai bine.
Cât de lung ar trebui să fie un articol de tip “How To”?
Acest tip de articol ar trebui să aibă între 1.700 și 2.100 de cuvinte.
Deoarece în acest tip de articole este descris cum să faci ceva, lungimea ideală a depinde de cât de dificil este să faci ceea ce explici. Dacă scrii o postare de blog pentru prima dată amintește-ți că acestea ar trebui să fie concise și clare, să conțină multe subtitluri de secțiuni și să lase puțin sau nimic imaginației. Cititorii vin la tine pentru instruire, nu inspirație, așa că asigură-te că articolul acoperă succint subiectul ales.
Cât de lungi ar trebui să fie articolele tip “ce este…”?
Articolele de acest tip sau cele care răspund la o întrebare (cum ar fi cea pe care o citiți acum), ar trebui să aibă între 1.300 și 1.700 de cuvinte (ca acesta).
Când cititorii caută “ce”, “cine” sau “când” de obicei doresc un răspuns rapid sau o explicație. Pe baza datelor oferite de HubSpot, sufocarea cititorilor cu prea multe informații inutile nu echivalează întotdeauna cu mai multe vizualizări — 30% dintre cele mai citite articole de tip „ce este” de la HubSpot au mai puțin de 1.000 de cuvinte.
Cât de lungi ar trebui să fie comunicatele de presă?
Acum că știi lungimea ideală a articolelor promovează-le!
Îți oferim acces la cea mai mare comunitate din industria românească. Promovează-ți articolele pe ttonline.ro și în Revista T&T – Tehnică și Tehnologie! Peste 200.000 de cititori anual te așteaptă!