Când vine vorba de Content Marketing sau Marketing-ul de conținut, poate fi dificil să alegi ce tipurile de conținut sau să prezici care vor avea cel mai mare impact. Există o varietate de tipuri de conținut din care poți alege.
În cele din urmă, este vorba despre ce tip de marketing de conținut îți promovează afacerea cel mai bine. Și există o mulțime de astfel tipuri din care să alegi atunci când dorești să ai un impact în campaniile tale.

Ce este Content Marketingul?
De ce este Content Marketingul important?

Bune practici
Definește audiența
Primul pas către orice campanie de marketing de conținut este să-ți identifici publicul țintă.
De fapt, am văzut mulți oameni care se luptă cu marketingul de conținut pentru că nu își definesc clar publicul. În schimb, ei trec direct în găsirea cuvintelor cheie și la scris articole.
Publicul țintă nu definește doar subiectele pe care le veți aborda, ci și formatele de conținut pe care vă veți concentra strategia.
Din fericire, identificarea publicului țintă nu este un proces dificil sau complicat.
De fapt, dacă vorbești cu clienții în mod regulat, probabil că ai deja o idee bună despre tipurile de probleme pe care le au… probleme la care ar avea nevoie de ajutor.
Și dacă dorești să afli în profunzime cine este publicul țintă al conținutului, îți recomand să încerci instrumentul „Make My Persona” de la HubSpot.
Crează conținut pe care publicul tău îl va iubi
Acum că îți înțelegi publicul țintă, este timpul să creezi conținut special pentru el.
Din experiența noastră, cel mai bun mod de a face asta este să descoperi punctele dureroase (pain points) ale publicului tău și să creezi conținut care îi ajută să rezolve aceste probleme.
Cercetarea cuvintelor cheie este o altă modalitate excelentă de a identifica problemele pe care publicul tău dorește să le rezolve.
În plus, SEO va ajunge probabil să fie un obiectiv important ale eforturilor tale de marketing de conținut. Prin urmare, este o idee inteligentă să începeți să creați conținut care optimizat pentru motoarele de căutare.

Care este lungimea ideală a unui articol online în 2022?
Elaborarea unui plan de marketing de conținut
Acum ai un control asupra cine este audienței tale și asupra tipului de conținut pe care dorește să-l consume. Este timpul să pui ceea ce ai învățat într-o strategie de marketing de conținut pas cu pas.
Mai exact, dorești să creezi conținut pentru oameni în diferite etape ale pâlniei de vânzări (customer journey).
Scopul fiecărui pas al unei pâlnii de vânzări este de a împinge oamenii în pasul următor.
Într-o lume perfectă, cineva găsește mai întâi site-ul tău în partea de sus a pâlniei. Și conținutul tău împinge oamenii la următoarea etapă.
În realitate, oamenii intră în pâlnia ta în etape diferite.
Deci, vei dori să ai conținut care să atragă oamenii în fiecare etapă.
În partea de sus a pâlniei: Awareness și Branding
Conținutul din partea de sus a pâlniei nu este conceput pentru a converti vizitatorii în clienți fideli.
Cei mai mulți oameni au nevoie de îngrijire și educație pentru a trece de la „Am această problemă pe care trebuie să o rezolv” la „Acesta este produsul de care am nevoie”.
Aici intervine conținutul Top of the Funnel.
Conținutul din partea de sus a pâlniei ajută clientul țintă să rezolve o problemă cu care se confruntă, ceea ce ajută la creșterea expunerii brandului tău.
Apoi, când se află mai adânc în pâlnie și sunt gata să facă o achiziție, compania ta este în prim-plan.
De fapt, un sondaj a constatat că 62% dintre oameni au fost de acord că conținutul online ajută la creșterea loialității față de companie (brand loyalty).
Tipurile obișnuite de conținut Top of the Funnel includ:
- Articole online sau print
- videoclipuri pe YouTube
- Livestream-uri
- Conținut viral
- Infografice
- Postări pe rețelele sociale
- Episoade podcast
Chiar dacă conținutul Top of the Funnel de obicei nu crește conversiile imediat, este totuși o parte super importantă a marketingului de conținut.
Cel mai bune canale dedicate industriei pentru conținut Top of the Funnel: ttonline.ro și revista T&T – Tehnică și Tehnologie
Mijlocul pâlniei: Interes
În acest moment, clientul tău potențial vrea să ia o decizie. Trebuie doar să decidă care opțiune este cea mai bună pentru el.
- Newsletter
- Compararea produselor
- Studii de caz
- Demonstrații ale produselor
- Ebook și Whitepaper
- Landing Page
- Newsletter: newsletterele oferite de Tehnic Media
- Produse: emarket-ul iBuySmart
- Landing Page: Profil pe Industry Directory
Partea de jos a pâlniei: Acțiune

- Pagini de vânzări
- Webinarii și Workshopuri
- E-mailuri de vânzări
- Testimoniale ale clienților
- Newsletterele Tehnic Media
- Site-ul ttonline.ro
- Revista T&T – Tehnică și Tehnologie
Tipuri de conținut
1. Articolele
- Optimizează conținutul pentru SEO
- Păstrează conținutul concentrat și relevant pentru produsul tău.