Skip links
Explore
Drag

Tot ce trebuie să știi despre Content Marketing

Dacă te întrebi ce este Content Marketingul și cum îl poți folosi în favoarea companiei tale atunci ești în locul potrivit.

Când vine vorba de Content Marketing sau Marketing-ul de conținut, poate fi dificil să alegi ce tipurile de conținut sau să prezici care vor avea cel mai mare impact. Există o varietate de tipuri de conținut din care poți alege. 

În cele din urmă, este vorba despre ce tip de marketing de conținut îți promovează afacerea cel mai bine. Și există o mulțime de astfel tipuri din care să alegi atunci când dorești să ai un impact în campaniile tale. 

Mai jos vom discuta ce este marketingul de conținut, vom trece în revistă tipurile de conținut existente și vom explica la ce te poate ajuta fiecare.

Ce este Content Marketingul?

Marketingul de conținut este un tip de marketing care constă în crearea, publicarea și promovarea strategică a conținutului (inclusiv articole online, e-mailuri, videoclipuri și podcasturi). Marketingul de conținut este de obicei folosit pentru a crește expunerea brandului tău (brand awareness) și engagement-ul, pentru a atrage vizitatori sau utilizatori, pentru a genera lead-uri sau pentru a genera achiziții și vânzări.

De ce este Content Marketingul important?

Mai simplu spus: atunci când este executat corect, marketingul de conținut are un ROI excelent.
 
Și, spre deosebire de alte forme de marketing digital (cum ar fi PPC sau PR), marketingul de conținut poate continua să ofere rezultate pentru afacerea ta și pe termen lung. De exemplu, spre deosebire de o postare sau un comunicat de presă pe LinkedIn, conținutul tău poate continua să genereze trafic, brand awareness și lead-uri ani de zile.
 
Long term ROI from content marketing Sursă: Backlinko
 
De aceea, potrivit HubSpot, marketerii care fac scrisul articolelor o prioritate au șanse de 13 ori mai mari să vadă un ROI pozitiv decât cei care nu o fac.

Bune practici

Definește audiența

Primul pas către orice campanie de marketing de conținut este să-ți identifici publicul țintă.

De fapt, am văzut mulți oameni care se luptă cu marketingul de conținut pentru că nu își definesc clar publicul. În schimb, ei trec direct în găsirea cuvintelor cheie și la scris articole.

Publicul țintă nu definește doar subiectele pe care le veți aborda, ci și formatele de conținut pe care vă veți concentra strategia.

Din fericire, identificarea publicului țintă nu este un proces dificil sau complicat.

De fapt, dacă vorbești cu clienții în mod regulat, probabil că ai deja o idee bună despre tipurile de probleme pe care le au… probleme la care ar avea nevoie de ajutor.

Și dacă dorești să afli în profunzime cine este publicul țintă al conținutului, îți recomand să încerci instrumentul „Make My Persona” de la HubSpot.

Crează conținut pe care publicul tău îl va iubi

Acum că îți înțelegi publicul țintă, este timpul să creezi conținut special pentru el.

Din experiența noastră, cel mai bun mod de a face asta este să descoperi punctele dureroase (pain points) ale publicului tău și să creezi conținut care îi ajută să rezolve aceste probleme.

Cercetarea cuvintelor cheie este o altă modalitate excelentă de a identifica problemele pe care publicul tău dorește să le rezolve.

În plus, SEO va ajunge probabil să fie un obiectiv important ale eforturilor tale de marketing de conținut. Prin urmare, este o idee inteligentă să începeți să creați conținut care optimizat pentru motoarele de căutare. 

Elaborarea unui plan de marketing de conținut

Acum ai un control asupra cine este audienței tale și asupra tipului de conținut pe care dorește să-l consume. Este timpul să pui ceea ce ai învățat într-o strategie de marketing de conținut pas cu pas.

Mai exact, dorești să creezi conținut pentru oameni în diferite etape ale pâlniei de vânzări (customer journey).

The content marketing funnel

 

Scopul fiecărui pas al unei pâlnii de vânzări este de a împinge oamenii în pasul următor.

Într-o lume perfectă, cineva găsește mai întâi site-ul tău în partea de sus a pâlniei. Și conținutul tău împinge oamenii la următoarea etapă.

În realitate, oamenii intră în pâlnia ta în etape diferite.

Deci, vei dori să ai conținut care să atragă oamenii în fiecare etapă.

În partea de sus a pâlniei: Awareness și Branding

Conținutul din partea de sus a pâlniei nu este conceput pentru a converti vizitatorii în clienți fideli.

Cei mai mulți oameni au nevoie de îngrijire și educație pentru a trece de la „Am această problemă pe care trebuie să o rezolv” la „Acesta este produsul de care am nevoie”.

Aici intervine conținutul Top of the Funnel.

The top of the marketing funnel

Conținutul din partea de sus a pâlniei ajută clientul țintă să rezolve o problemă cu care se confruntă, ceea ce ajută la creșterea expunerii brandului tău.

Apoi, când se află mai adânc în pâlnie și sunt gata să facă o achiziție, compania ta este în prim-plan.

De fapt, un sondaj a constatat că 62% dintre oameni au fost de acord că conținutul online ajută la creșterea loialității față de companie (brand loyalty).

Online content helps boost brand loyalty

Tipurile obișnuite de conținut Top of the Funnel includ:

  • Articole online sau print
  • videoclipuri pe YouTube
  • Livestream-uri
  • Conținut viral
  • Infografice
  • Postări pe rețelele sociale
  • Episoade podcast
 

Chiar dacă conținutul Top of the Funnel de obicei nu crește conversiile imediat, este totuși o parte super importantă a marketingului de conținut.

Cel mai bune canale dedicate industriei pentru conținut Top of the Funnel: ttonline.ro și revista T&T – Tehnică și Tehnologie

Mijlocul pâlniei: Interes

În acest moment, clientul tău potențial vrea să ia o decizie. Trebuie doar să decidă care opțiune este cea mai bună pentru el.

The middle of the marketing funnel

Tipurile obișnuite de conținut de la mijlocul pâlniei includ:
 
Cele mai bune canale dedicate industriei pentru conținut Middle of the Funnel:

Partea de jos a pâlniei: Acțiune

Aici, obiectivul este simplu: creează conținut care împinge oamenii să cumpere.
The bottom of the marketing funnel
 
Tipurile obișnuite de conținut Bottom of the Funnel includ:
  • Pagini de vânzări
  • Webinarii și Workshopuri
  • E-mailuri de vânzări
  • Testimoniale ale clienților
 
Cele mai bune canale de promovare ale workshopurilor și webinariilor sunt: 

Tipuri de conținut

Vom înșira mai jos cele mai populare tipuri de conținut.
 

1. Articolele

Împărtășirea cunoștințelor din domeniu prin intermediul unui articol va construi credibilitate pentru brandul tău în fața publicului. Alege o problemă pe care audiența ta o are, rezolvă-le problema și leagă asta de afacerea ta. 
 
Dacă aveți încrederea clientului, sunteți la jumătatea drumului spre a le câștiga loialitatea. Din acest motiv, a deveni lider în industrie este un avantaj imens și, cu siguranță. Pentru afaceri este unul dintre beneficiile articolelor. 
 
Când scrii articole, asigură-te că ai în vedere aceste lucruri:
  • Optimizează conținutul pentru SEO
  • Păstrează conținutul concentrat și relevant pentru produsul tău.
 

2. Videouri

Videoclipurile interacționează rapid cu publicul. Potrivit unei cercetări făcute de HubSpot, 54% dintre oameni doresc să vadă videoclipuri de la companiile pe care le susțin, ceea ce este mai mult decât orice alt tip de conținut.

3. Infografice

Infograficele sunt atât distractive, cât și utile. Acestea pot sta la baza unei strategii de marketing cu conținut atrăgător. Sunt moduri captivante din punct de vedere vizual de a prezenta statistici sau procese.

4. Studii de caz

Studiile de caz sunt eficiente pentru clienții potențiali care doresc să afle mai multe despre afacerea ta de la clienți înșiși. Cu studii de caz, cumpărătorii văd călătoria unui client de la început până la sfârșit și văd cazuri de utilizare similare.

5. eBook

Dacă nu ai creat niciodată un eBook înainte, gândește-te la ele ca la un articol mult mai lung. Un eBook nu e un roman, nu e o reclamă cu mai multe pagini despre afacerea ta. În schimb, un eBook e o modalitate foarte bună de a oferi clienților potențiali informații valoroase.

6. Testimoniale și recenzii din partea clienților

Testimonialele și recenziile clienților sunt conținut generat direct de la publicul tău. Dacă operezi pe o piață de nișă, testimonialele oferă un scurt rezumat al motivului pentru care compania ta iese în evidență.

7. Whitepapers

Aceste documente, adesea greșit înțelese, nu sunt ebook-uri. Ambele sunt forme lungi de conținut, dar un whitepaper e plin de date și informații. Whitepaper-urile acordă atenție detaliilor și reprezintă o parte cheie a fazei de cercetare pentru 71% dintre cumpărători, potrivit Demand Gen Survey Report.

Începe acum!

Acum că știi ce înseamnă Content Marketing-ul, hai să te ajutăm să construiești o strategie potrivită companiei tale! Contactează-ne acum!
×

Despre ce vom discuta