Skip links
Explore
Drag

Termeni de marketing pe care vrei să îi știi

Dacă vrei să înțelegi limbajul vorbit în marketing ești în locul potrivit

Am adunat mai jos termenii cei mai întâlniți în marketing în anul 2022. În acest ghid vor apărea termeni noi odată cu schimbarea trendurilor. 

Brand Awareness

Brand Awareness este un termen de marketing care se referă la cât de ușor vă recunosc clienții brandul și își amintesc produsele sau serviciile companiei. Brand Awareness este un concept cheie de marketing și un obiectiv principal al marketingului de brand.

A/B Testing (Testare A/B)

Acesta este procesul de comparare a două variante ale unei singure livrabile pentru a determina care are cele mai bune performanțe pentru a ajuta la îmbunătățirea eforturilor de marketing. Acest lucru se face adesea în marketingul prin e-mail (cu variații în linia de subiect sau în textul newsletterului), îndemnuri (variații de culori sau exprimare) și landing page-uri (cu variații ale conținutului).

Buyer Persona (Clientul ideal)

O reprezentare a clientului dvs. ideal, bazată pe studii de piață și date reale despre clienții dvs. existenți. Deși îi ajută pe agenții de marketing precum să își definească publicul țintă, îi poate ajuta și pe reprezentanții de vânzări să califice clienții potențiali.

Lead (Client Potențial)

O persoană sau o companie care și-a arătat interesul pentru un produs sau serviciu într-un fel. Poate că au completat un formular, s-au abonat la un newsletter sau au schimbat cartea de vizită.
 
Generarea de lead-uri este o parte esențială a călătoriei unui client potențial pentru a deveni cumpărător și se încadrează între a doua și a treia etapă a metodologiei mai ample de inbound marketing.
 
Landing page-urile, formularele, ofertele și îndemnurile sunt câteva din instrumentele care ajută companiile să genereze lead-uri.

Lead Nurturing (Cultivarea clienților potențiali)

Denumit uneori „drip marketing”, lead nurturing-ul este practica de a dezvolta o serie de comunicări (e-mailuri, mesaje pe rețelele sociale etc.) care urmăresc să califice un client potențial, să-l mențină implicat și să-l împingă treptat în pâlnia de vânzări. Inbound marketing se referă la furnizarea de conținut valoros publicului potrivit — iar lead nurturing ajută la întărirea acestui lucru, oferind informații relevante din punct de vedere contextual unui client potențial în diferite etape ale pâlniei de cumpărare.

Qualified Lead (Client calificat)

O persoană de contact care a optat pentru a primi informații de la compania dvs., s-a educat în legătură cu produsul sau serviciul dvs. și este interesat să afle mai multe. Marketingul și vânzările au adesea două versiuni diferite de clienți potențiali calificați (MQL-uri pentru marketing și SQL-uri pentru vânzări), așa că asigurați-vă că aveți conversații cu echipa dvs. de vânzări pentru a stabili așteptările pentru tipurile de clienți potențiali pe care intenționați să le predați.

Landing Page (Pagină de destinație)

Un landing page este o pagină a unui website care conține un formular utilizat pentru generarea de leaduri. Această pagină se învârte în jurul unei oferte de marketing, cum ar fi un ebook sau un webinar, și servește la captarea informațiilor vizitatorilor în schimbul ofertei valoroase. Paginile de destinație sunt gardienii căii de conversie și sunt ceea ce separă un vizitator al site-ului web de a deveni un lead.
 
Un agent de marketing inteligent va crea pagini de destinație care atrag diferite persoane (plural pentru persona) în diferite etape ale procesului de cumpărare. Un efort amplu, fără îndoială, dar care dă roade în pică

Call-to-Action (Îndemn la acțiune)

Un îndemn la acțiune este un link, un buton, o imagine care încurajează un vizitator al site-ului web să viziteze un landing page și să devină lead. Câteva exemple de CTA sunt „Abonați-vă acum” sau „Descărcați cartea albă astăzi”. Acestea sunt importante pentru marketeri, deoarece sunt „momeala” care ademenește un vizitator al site-ului web să devină în cele din urmă lider. Așadar, vă puteți imagina că este important să transmiteți o ofertă foarte atrăgătoare și valoroasă pe un îndemn la acțiune pentru a stimula mai bine conversia vizitator-lead.

Top of the Funnel (Partea de sus a pâlniei)

Denumit uneori „TOFU”, partea de sus a pâlniei se referă la prima etapă a procesului de cumpărare. Clienții potențiali din această etapă doar identifică o problemă pe care o au și caută mai multe informații. Ca atare, un agent de marketing va dori să creeze conținut util care să ajute clienții potențiali să identifice această problemă și să ofere următorii pași către o soluție.

Middle of the Funnel (Mijlocul Pâlniei)

Aceasta se referă la etapa în care intră un client potențial după identificarea unei probleme. Acum caută să efectueze cercetări suplimentare pentru a găsi o soluție la problemă. Conținutul tipic din mijlocul pâlniei include studii de caz sau broșuri de produse — în esență orice lucru care aduce afacerea dvs. în ecuație ca o soluție la problema pe care clientul potențial dorește să o rezolve.

Bottom of the Funnel (Partea de jos a pâlniei)

Partea de jos a pâlniei se referă la o etapă a procesului de cumpărare la care ajung clienții potențiali când sunt pe cale să se devină noi clienți. Au identificat o problemă, au căutat soluții posibile și sunt foarte aproape de cumpărare.
 
De obicei, următorii pași pentru clienți potențiali în această etapă sunt contactul cu un reprezentant de vânzări, o demonstrație sau o consultație gratuită — în funcție de tipul de companie care încearcă să închidă clientul potențial.

Churn Rate (Rata de abandon)

O valoare care măsoară retenția clienților. Pentru a calcula rata de abandon, luați numărul de clienți pe care i-ați pierdut într-un anumit interval de timp și împărțiți-l la numărul total de clienți pe care i-ați avut la începutul acelui interval de timp. (Nu includeți vânzări noi din acel interval de timp.)
 
De exemplu, dacă o companie avea 500 de clienți la începutul lunii octombrie și doar 450 de clienți la sfârșitul lunii octombrie, rata de abandon a clienților ar fi: (500-450)/500 = 50 /500 = 10%.
 
Rata de abandon este un parametru important pentru companiile cu venituri recurente. Indiferent de venitul tău lunar, dacă clientul tău mediu nu rămâne suficient de mult pentru a putea măcar să-ți atingă costurile de achiziție, ai probleme.

Clickthrough Rate CTR (Rata de clic)

Procentul de audiență care avansează (sau dă clic) de la o parte a site-ului dvs. la următorul pas al campaniei de marketing. Ca o ecuație matematică, este numărul total de clicuri pe care pagina sau CTA le primește împărțit la numărul de oportunități pe care oamenii au avut să facă clic (de exemplu, numărul de afișări de pagină, e-mailuri trimise și așa mai departe).

Inbound Marketing

Inbound marketing se referă la activitățile de marketing care atrag clienții, nu la cele în care trebuie să mergi după clienți. Totul este să câștigi atenția clienților, să faci compania ușor de găsit online și să atragi clienții către site prin producerea de conținut interesant și util. Prin alinierea conținutului pe care îl publicați cu interesele clienților dvs., atrageți în mod natural trafic pe care apoi îl puteți converti, închide și încânta în timp.

Growth Marketing (Marketingul de creștere) 

Marketingul de creștere se concentrează pe construirea de relații cu clienții și pe stimularea loialității; este o strategie pe termen lung în care autenticitatea și implicarea creează susținere și cresc în mod organic valorile de viață ale clienților. 
 
O strategie de marketing de creștere se poate baza pe parametrii, inclusiv ratele de achiziție a clienților, ratele de conversie, ratele de retenție a clienților și valoarea de viață a clienților.

Content Marketing (Marketingul de conținut)

Marketingul de conținut este un tip de marketing care constă în crearea, publicarea și promovarea strategică a conținutului (inclusiv articole online, e-mailuri, videoclipuri și podcasturi). Marketingul de conținut este de obicei folosit pentru a crește expunerea brandului tău (brand awareness) și engagement-ul, pentru a atrage vizitatori sau utilizatori, pentru a genera lead-uri sau pentru a genera achiziții și vânzări. Află tot ce trebuie să știi despre Content Marketing.

Key Performance Indicators KPI (Indicator cheie de performanță)

Un tip de măsurare a performanței pe care companiile îl folosesc pentru a evalua succesul unui angajat sau al unei activități. Specialiștii în marketing se uită la KPI pentru a urmări progresul către obiectivele de marketing, iar marketerii de succes evaluează constant performanța lor în raport cu valorile standard din industrie. Exemplele de KPI includ CAC (Customer Acquisition Cost), sursele de trafic pe site și vizualizările homepage-ului. Alegeți KPI-uri care reprezintă modul în care funcționează marketingul și afacerea dvs.

Customer Lifetime Value CLV (Valoarea pe viață a clientului)

CLV este un parametru care măsoară cât de valoros este un client pentru compania dvs., nu doar pe bază de achiziție cu achiziție, ci în întreaga relație.

Content Management System CMS (Sistem de management al conținutului)

Un CMS este o aplicație software care permite utilizatorilor să construiască și să gestioneze un site web fără a fi nevoie de cod.

Conversion Rate (Rata de conversie)

Procentul de persoane care au finalizat o acțiune dorită pe o pagină web, cum ar fi completarea unui formular. Paginile cu rate de conversie ridicate au performanțe bune, în timp ce paginile cu rate de conversie scăzute au performanțe slabe.

Conversion Rate Optimization CRO (Optimizarea ratei de conversie)

Procesul de îmbunătățire a conversiei site-ului dvs. folosind tehnici de proiectare, principii cheie de optimizare și testare. Implica crearea unei experiențe pentru vizitatorii site-ului dvs. care îi va transforma în clienți. CRO se aplică cel mai adesea la optimizarea paginilor web sau a paginii de destinație, dar poate fi aplicat și în rețelele sociale, CTA și alte părți ale marketingului dvs. (Aflați mai multe aici.)

Cost-per-Lead CPL (Cost per client potențial)

Suma pe care organizația dvs. o cheltuie pentru a obține un client potențial. Acest lucru intră în mare parte în CAC (costul de achiziție al clienților) și este un parametru pe care marketerii ar trebui să-l supravegheze cu atenție.

Customer Aqusition Cost CAC (Costul de achiziție al clienților)

Costul total de vânzări și marketing. Pentru a calcula CAC, urmați acești pași pentru o anumită perioadă de timp (lună, trimestru sau an):
 
1. Adaugă cheltuielile de publicitate + salarii + comisioane + bonusuri + cheltuieli generale.
 
2. Împărțiți la numărul de clienți noi în acea perioadă de timp.
 
De exemplu, dacă cheltuiți 500.000 EUR pe vânzări și marketing într-o anumită lună și obțineți 50 de clienți în aceeași lună, atunci CAC-ul dvs. este de 10.000 EUR în acea lună.

Customer Relationship Manager CRM (Managementul relațiilor cu clienții)

Un program software care permite companiilor să urmărească tot ceea ce fac cu clienții lor existenți și potențiali.
 
La cel mai simplu nivel, software-ul CRM vă permite să urmăriți toate informațiile de contact pentru acești clienți. Dar sistemele CRM pot face și multe alte lucruri, cum ar fi urmărirea e-mailurilor, a apelurilor telefonice, a faxurilor și a ofertelor; trimiterea de e-mailuri personalizate; programarea intalnirilor; și înregistrarea fiecărei instanțe de servicii și asistență pentru clienți. Unele sisteme includ, de asemenea, fluxuri de pe rețelele sociale, cum ar fi Facebook, Twitter, LinkedIn și altele.

Ebook (Cărți electronice)

Cărțile electronice sunt un tip comun de conținut pe care mulți specialiști în marketing îl folosesc, adesea pentru a ajuta la generarea de clienți potențiali. Ele sunt, în general, un tip de conținut mai lung decât, să zicem, articolele și intră în detalii aprofundate asupra unui subiect.

Engagement Rate (Rata de implicare)

Un parametru popular pentru rețelele sociale folosit pentru a descrie interacțiunea — Aprecieri, distribuiri, comentarii — pe care o primește un conținut. Interacțiunile de acest fel vă spun că postările tale rezonează cu urmăritorii tăi.

Evergreen Content (Conținut mereu verde)

Conținutul „evergreen” este conținut care continuă să ofere valoare cititorilor, indiferent când dau peste el. Cu alte cuvinte, poate fi referit la mult timp după ce a fost publicat inițial și, chiar și atunci, este încă valoros pentru cititor.

Inbound link (Link de intrare)

Un link de intrare este un link care vine de la un alt site în site-ul tău. „Inbound” este folosit în general de persoana care primește linkul. 

Site-urile care primesc multe link-uri de intrare pot avea mai multe șanse să se claseze mai sus în motoarele de căutare. De asemenea, îi ajută pe oameni să primească trafic de recomandare de la alte site-uri web.

Infografic

Conținut extrem de vizual, care este foarte popular în rândul agențiilor de marketing digital, ca modalitate de a transmite concepte complexe într-un mod simplu și vizual. (Află tot ce trebuie să știi despre tipurile de conținut.)

Lifecycle Stages (Etapele ciclului de viață)

Aceste etape servesc ca o modalitate de a descrie relația pe care o aveți cu publicul și, în general, pot fi împărțite în trei etape: conștientizare, evaluare și achiziție.

Ceea ce este important de înțeles despre fiecare dintre aceste etape este că nu fiecare conținut pe care îl creezi este adecvat. Adaptează conținutul în funcție de stadiul în care s-ar putea afla publicul tău în acel moment.

Monthly Recurrent Revenue MRR (Venituri lunare recurente)

Suma de venit pe care o companie bazată pe abonament le primește pe lună. Include MRR câștigat de conturi noi (net nou), MRR câștigat din upsells (net pozitiv), MRR pierdut din downsells (net negativ) și MRR pierdut din anulări (pierdere netă).

Native Advertising (Publicitate nativă)

Un tip de publicitate online care ia forma și funcția platformei pe care apare. Scopul său este de a face reclamele să pară mai puțin ca reclame și mai mult ca parte a conversației. Aceasta înseamnă că de obicei este o bucată de conținut sponsorizat care se încadrează relativ în experiența consumatorului, nu deranejază și arată și se simte similar cu mediul său editorial.

Net Promotion Score NPS (Scorul net de promovare)

Un parametru al satisfacției clienților care măsoară, pe o scară de la 0 la 10, gradul în care oamenii ar recomanda compania dvs. altora. NPS este obținut dintr-un sondaj simplu conceput pentru a vă ajuta să determinați cât de loiali sunt clienții dvs. față de afacerea dvs.

Pentru a calcula NPS, scădeți procentul de clienți care nu v-ar recomanda (detractori, 0-6) din procentul de clienți care v-ar recomanda (promotori sau 9-10).

Determinarea regulată a NPS-ului companiei dvs. vă permite să identificați modalități de a vă îmbunătăți produsele și serviciile, astfel încât să puteți crește loialitatea clienților dvs.

Keyword (Cuvânt cheie)

Denumite uneori „expresii de cuvinte cheie”, cuvintele cheie sunt subiectele pentru care paginile web sunt indexate în rezultatele căutării de către motoarele precum Google, Yahoo și Bing.

Alegerea cuvintelor cheie pentru care veți optimiza o pagină web este un efort în două părți. În primul rând, veți dori să vă asigurați că cuvântul cheie are un volum de căutare semnificativ și nu este prea dificil de clasificat. Apoi, veți dori să vă asigurați că se aliniază cu publicul țintă

După ce ați decis cuvintele cheie potrivite pentru care doriți să vă clasați, va trebui să optimizați paginile adecvate de pe site-ul dvs. folosind atât tactici on-page, cât și off-page.

On-page Optimization (Optimizare pe pagină)

Acest tip de SEO se bazează exclusiv pe o pagină web și pe diferitele elemente din codul HTML. Asigurarea faptului că părțile cheie ale paginii specifice (conținut, etichetă de titlu, URL și etichete de imagine) includ cuvântul cheie dorit va ajuta la clasarea paginii pentru acea expresie anume.

Off-page Optimization (Optimizare în afara paginii)

Acesta este vărul cu spirit liber al optimizării pe pagină. SEO off-page se referă la link-urile de intrare și la alți factori externi care influențează modul în care o pagină web este indexată în rezultatele căutării. Factori precum legarea domeniilor și chiar social media joacă un rol în optimizarea off-page. Vestea bună este că este puternic; vestea nu tocmai bună este că este în mare parte în afara controlului unui agent de marketing inbound. Soluția? Creați conținut util și remarcabil și sunt șansele ca oamenii să-l distribuie și să le facă linkuri.

Pay-per-Click PPC (Plată-pe-clic)

Suma de bani cheltuită pentru a face clic pe o reclamă digitală. De asemenea, este și un model de publicitate pe internet în care agenții de publicitate plătesc unui editor (de obicei un motor de căutare, un site de socializare sau un proprietar de site) o anumită sumă de bani de fiecare dată când se face clic pe anunțul lor. Pentru motoarele de căutare, reclamele PPC afișează o reclamă atunci când cineva caută un cuvânt cheie care se potrivește cu lista de cuvinte cheie a agentului de publicitate, pe care îl trimit motorului de căutare din timp.

Pain Point (Punctele dureroase)

Punctele dureroase sunt probleme specifice cu care se confruntă clienții actuali sau potențiali de pe piață. Punctele de durere includ orice problemă pe care clientul o poate întâmpina.

Return on Investment ROI (Randamentul investiției)

Un parametru de performanță utilizată pentru a evalua eficiența și rentabilitatea unei investiții sau pentru a compara eficiența și rentabilitatea investițiilor multiple. Formula pentru rentabilitatea investiției este: (Câștig din investiție minus costul investiției), totul împărțit la (costul investiției). Rezultatul este exprimat ca procent sau raport. Dacă rentabilitatea investiției este negativă, atunci acea inițiativă pierde banii companiei. Calculul poate varia în funcție de ceea ce introduceți pentru câștiguri și costuri.

User Experience UX (Experiența utilizatorului)

Experiența generală pe care un client o are cu o anumită afacere, de la descoperirea și cunoașterea mărcii până la interacțiunea, achiziția, utilizarea și chiar susținerea mărcii respective. Pentru a oferi o experiență excelentă pentru clienți, trebuie să vă gândiți ca un client sau, mai bine, să vă gândiți la a fi client. Aflați mai multe aici.

User Interface UI (Interfață utilizatorului)

Un tip de interfață care permite utilizatorilor să controleze o aplicație software sau un dispozitiv hardware. O interfață de utilizator bună oferă o experiență ușor de utilizat, permițând utilizatorului să interacționeze cu software-ul sau hardware-ul într-un mod intuitiv. Include o bară de meniu, bară de instrumente, ferestre, butoane și așa mai departe.

 

×

Despre ce vom discuta