Am adunat mai jos termenii cei mai întâlniți în marketing în anul 2022. În acest ghid vor apărea termeni noi odată cu schimbarea trendurilor.
Brand Awareness
Brand Awareness este un termen de marketing care se referă la cât de ușor vă recunosc clienții brandul și își amintesc produsele sau serviciile companiei. Brand Awareness este un concept cheie de marketing și un obiectiv principal al marketingului de brand.
A/B Testing (Testare A/B)
Buyer Persona (Clientul ideal)
Lead (Client Potențial)
Lead Nurturing (Cultivarea clienților potențiali)
Qualified Lead (Client calificat)
Landing Page (Pagină de destinație)
Call-to-Action (Îndemn la acțiune)
Top of the Funnel (Partea de sus a pâlniei)
Middle of the Funnel (Mijlocul Pâlniei)
Bottom of the Funnel (Partea de jos a pâlniei)
Churn Rate (Rata de abandon)
Clickthrough Rate CTR (Rata de clic)
Inbound Marketing
Growth Marketing (Marketingul de creștere)
Content Marketing (Marketingul de conținut)
Key Performance Indicators KPI (Indicator cheie de performanță)
Customer Lifetime Value CLV (Valoarea pe viață a clientului)
Content Management System CMS (Sistem de management al conținutului)
Conversion Rate (Rata de conversie)
Conversion Rate Optimization CRO (Optimizarea ratei de conversie)
Cost-per-Lead CPL (Cost per client potențial)
Customer Aqusition Cost CAC (Costul de achiziție al clienților)
Customer Relationship Manager CRM (Managementul relațiilor cu clienții)
Ebook (Cărți electronice)
Care este lungimea ideală a unui articol online în 2022?
Engagement Rate (Rata de implicare)
Un parametru popular pentru rețelele sociale folosit pentru a descrie interacțiunea — Aprecieri, distribuiri, comentarii — pe care o primește un conținut. Interacțiunile de acest fel vă spun că postările tale rezonează cu urmăritorii tăi.
Evergreen Content (Conținut mereu verde)
Conținutul „evergreen” este conținut care continuă să ofere valoare cititorilor, indiferent când dau peste el. Cu alte cuvinte, poate fi referit la mult timp după ce a fost publicat inițial și, chiar și atunci, este încă valoros pentru cititor.
Inbound link (Link de intrare)
Un link de intrare este un link care vine de la un alt site în site-ul tău. „Inbound” este folosit în general de persoana care primește linkul.
Site-urile care primesc multe link-uri de intrare pot avea mai multe șanse să se claseze mai sus în motoarele de căutare. De asemenea, îi ajută pe oameni să primească trafic de recomandare de la alte site-uri web.
Infografic
Conținut extrem de vizual, care este foarte popular în rândul agențiilor de marketing digital, ca modalitate de a transmite concepte complexe într-un mod simplu și vizual. (Află tot ce trebuie să știi despre tipurile de conținut.)
Lifecycle Stages (Etapele ciclului de viață)
Aceste etape servesc ca o modalitate de a descrie relația pe care o aveți cu publicul și, în general, pot fi împărțite în trei etape: conștientizare, evaluare și achiziție.
Ceea ce este important de înțeles despre fiecare dintre aceste etape este că nu fiecare conținut pe care îl creezi este adecvat. Adaptează conținutul în funcție de stadiul în care s-ar putea afla publicul tău în acel moment.
Monthly Recurrent Revenue MRR (Venituri lunare recurente)
Suma de venit pe care o companie bazată pe abonament le primește pe lună. Include MRR câștigat de conturi noi (net nou), MRR câștigat din upsells (net pozitiv), MRR pierdut din downsells (net negativ) și MRR pierdut din anulări (pierdere netă).
Native Advertising (Publicitate nativă)
Un tip de publicitate online care ia forma și funcția platformei pe care apare. Scopul său este de a face reclamele să pară mai puțin ca reclame și mai mult ca parte a conversației. Aceasta înseamnă că de obicei este o bucată de conținut sponsorizat care se încadrează relativ în experiența consumatorului, nu deranejază și arată și se simte similar cu mediul său editorial.
Net Promotion Score NPS (Scorul net de promovare)
Un parametru al satisfacției clienților care măsoară, pe o scară de la 0 la 10, gradul în care oamenii ar recomanda compania dvs. altora. NPS este obținut dintr-un sondaj simplu conceput pentru a vă ajuta să determinați cât de loiali sunt clienții dvs. față de afacerea dvs.
Pentru a calcula NPS, scădeți procentul de clienți care nu v-ar recomanda (detractori, 0-6) din procentul de clienți care v-ar recomanda (promotori sau 9-10).
Determinarea regulată a NPS-ului companiei dvs. vă permite să identificați modalități de a vă îmbunătăți produsele și serviciile, astfel încât să puteți crește loialitatea clienților dvs.
Keyword (Cuvânt cheie)
Denumite uneori „expresii de cuvinte cheie”, cuvintele cheie sunt subiectele pentru care paginile web sunt indexate în rezultatele căutării de către motoarele precum Google, Yahoo și Bing.
Alegerea cuvintelor cheie pentru care veți optimiza o pagină web este un efort în două părți. În primul rând, veți dori să vă asigurați că cuvântul cheie are un volum de căutare semnificativ și nu este prea dificil de clasificat. Apoi, veți dori să vă asigurați că se aliniază cu publicul țintă
După ce ați decis cuvintele cheie potrivite pentru care doriți să vă clasați, va trebui să optimizați paginile adecvate de pe site-ul dvs. folosind atât tactici on-page, cât și off-page.
On-page Optimization (Optimizare pe pagină)
Acest tip de SEO se bazează exclusiv pe o pagină web și pe diferitele elemente din codul HTML. Asigurarea faptului că părțile cheie ale paginii specifice (conținut, etichetă de titlu, URL și etichete de imagine) includ cuvântul cheie dorit va ajuta la clasarea paginii pentru acea expresie anume.
Off-page Optimization (Optimizare în afara paginii)
Acesta este vărul cu spirit liber al optimizării pe pagină. SEO off-page se referă la link-urile de intrare și la alți factori externi care influențează modul în care o pagină web este indexată în rezultatele căutării. Factori precum legarea domeniilor și chiar social media joacă un rol în optimizarea off-page. Vestea bună este că este puternic; vestea nu tocmai bună este că este în mare parte în afara controlului unui agent de marketing inbound. Soluția? Creați conținut util și remarcabil și sunt șansele ca oamenii să-l distribuie și să le facă linkuri.
Pay-per-Click PPC (Plată-pe-clic)
Suma de bani cheltuită pentru a face clic pe o reclamă digitală. De asemenea, este și un model de publicitate pe internet în care agenții de publicitate plătesc unui editor (de obicei un motor de căutare, un site de socializare sau un proprietar de site) o anumită sumă de bani de fiecare dată când se face clic pe anunțul lor. Pentru motoarele de căutare, reclamele PPC afișează o reclamă atunci când cineva caută un cuvânt cheie care se potrivește cu lista de cuvinte cheie a agentului de publicitate, pe care îl trimit motorului de căutare din timp.
Pain Point (Punctele dureroase)
Punctele dureroase sunt probleme specifice cu care se confruntă clienții actuali sau potențiali de pe piață. Punctele de durere includ orice problemă pe care clientul o poate întâmpina.
Return on Investment ROI (Randamentul investiției)
Un parametru de performanță utilizată pentru a evalua eficiența și rentabilitatea unei investiții sau pentru a compara eficiența și rentabilitatea investițiilor multiple. Formula pentru rentabilitatea investiției este: (Câștig din investiție minus costul investiției), totul împărțit la (costul investiției). Rezultatul este exprimat ca procent sau raport. Dacă rentabilitatea investiției este negativă, atunci acea inițiativă pierde banii companiei. Calculul poate varia în funcție de ceea ce introduceți pentru câștiguri și costuri.
User Experience UX (Experiența utilizatorului)
Experiența generală pe care un client o are cu o anumită afacere, de la descoperirea și cunoașterea mărcii până la interacțiunea, achiziția, utilizarea și chiar susținerea mărcii respective. Pentru a oferi o experiență excelentă pentru clienți, trebuie să vă gândiți ca un client sau, mai bine, să vă gândiți la a fi client. Aflați mai multe aici.
User Interface UI (Interfață utilizatorului)
Un tip de interfață care permite utilizatorilor să controleze o aplicație software sau un dispozitiv hardware. O interfață de utilizator bună oferă o experiență ușor de utilizat, permițând utilizatorului să interacționeze cu software-ul sau hardware-ul într-un mod intuitiv. Include o bară de meniu, bară de instrumente, ferestre, butoane și așa mai departe.
Surse: HubSpot