Skip links
Explore
Drag

Care este lungimea ideală a unui articol online în 2022?

Dacă te întrebi „cât de lung ar trebui să fie un articol online?” atunci ești în locul potrivit.

În timp ce lungimea ideală a unui articol variază cel mai adesea între 1.500 și 2.500 de cuvinte, există multe variații în funcție de subiectul și nișa în care activezi. Vom răspunde definitiv la această întrebare în acest ghid.

Articolele online reprezintă piatra de temelie a oricărei strategii de Content Marketing. 

Mai jos vom vedea de ce contează lungimea articolelor, vom aborda un mit des întâlnit despre acest lucru și vom analiza lungimea ideală în funcție de tipul articolului.

Diferitele lungimi ale articolelor online

Când vine vorba de articole, există un mit că, cu cât este mai scurt, cu atât va fi citit de mai multă lume. Iată diferitele lungimi ale articolelor și valoarea fiecăruia:
 
200-400 de cuvinte: Aceste texte extrem de scurte sunt cele mai bune pentru descrieri ale produselor sau serviciilor. Nu prea sunt distribuite pe rețelele sociale și nu sunt adecvate pentru SEO.
 
400-600 de cuvinte: Aceste tipuri de text sunt considerate articole de dimensiuni mici, deși unii spun că sunt „lungimea minimă”. Nu au rol educațional, ci mai degrabă citiri digestive de dimensiuni mici pentru cei care nu au timp să citească mai mult. Sunt destul de bune pentru distribuirea pe rețele sociale și engagement, totuși, prea scurte pentru a genera trafic pe site sau pentru a ajuta SEO.
 
600-1.000 de cuvinte: Acestea sunt considerate articole educaționale cu stil jurnalistic. Aceste postări sunt bune pentru a include link-uri de referință și pentru dezvoltare SEO (destul de lentă).
 
1.000-1.500 de cuvinte: În funcție de publicul tău, aceste articole mai lungi pot avea într-adevăr un impact asupra generării de lead-uri. Dacă scrieți conținut valoros, lungimea este considerată un instrument puternic pentru a genera trafic organic pe site.
 
1.500-2.500 de cuvinte: Aceste articole sunt cunoscute drept „Google go-getters” deoarece motoarele de căutare adoră postările mai lungi! Postările cu cel mai înalt rang sunt 2.400, așa că acesta poate fi punctul ideal pentru SEO. Dacă doriți să obțineți trafic de căutare organic, includeți o mulțime de link-uri de referință valoroase către site-uri influente, educați-vă publicul și includeți conținut care poate fi descărcat.

Lungimea ideală pentru SEO

Pentru SEO, lungimea ideală a unui articol este între 2.100-2.400 de cuvinte, conform HubSpot.

Dar înainte de a scrie 2.400 de cuvinte, rețineți că nu toate articolele trebuie să fie foarte lungi.

Lungimea ideală pentru generarea de lead-uri

Din păcate, există adesea o confuzie între postările care generează trafic și cele care generează clienți potențiali sau contacte noi pentru afacerea ta.

De obicei, postările care obțin mai mult trafic fac acest lucru pentru că sunt căutate de un public mai larg, ceea ce înseamnă că uneori subiectul despre care ai scris este mai generic și nu se aliniază îndeaproape cu afacerea ta.

Pentru a vorbi despre acest decalaj, cei de la HubSpot au analizat 50 de postări care au generat cele mai multe lead-uri în 2019 pentru a vedea dacă a existat o diferență în lungimea medie și pentru a vedea dacă ar trebui să ajusteze lungimea postărilor pentru postările scrise pentru a genera clienți potențiali.

Spoiler: a existat și ar trebui.

Pe baza datelor HubSpot, lungimea ideală a unui articol online destinat să genereze clienți potențiali este de 2.500 de cuvinte. Cel mai lung articol de acest gen a fost de 8.197 de cuvinte.

Așadar, pentru un articol destinat să-ți construiască baza de date de contacte, scrierea de conținut mai lung funcționează cu siguranță în favoarea ta. Conținutul mai lung întărește cunoștințele și autoritatea Google cu privire la un subiect – mai ales dacă este un cuvânt cheie sau un subiect pentru un public nișat.

Lungimea optimă pentru diferite tipuri de articol

Există diferite tipuri de articol, așa că am vrut să vedem cum lungimea a afectat performanța acestora.

Cât de lungi ar trebui să fie articolele pilon?

Articolele pilon ar trebui să aibă aproximativ 4.000 de cuvinte, deoarece ar trebui să acopere mult mai mult conținut decât un articol normal.

Articolele pilon sau “Pillar Pages” reprezintă ghidurile atotcuprinzătore pentru orice subiect disponibil pe Internet. Aceste postări servesc drept „stâlp” pentru un grup de articole, toate având legătură cu subiectul. Puteți afla mai multe despre paginile pilon urmărind videoclipul de mai jos.

Această număr de cuvinte ar putea părea înfricoșător, dar țineți cont de cât de mult este muncă și conținutul pe care îl acoperă. Paginile pilon ar trebui scrise în decursul a câteva zile, trebuie citate mai multe surse și a trimise linkuri către toate articolele legate de acest subiect. Munca va da roade, totuși, și veți vedea mai mult trafic către articolele de acest tip.

Cât de lungi ar trebui să fie articolele tip listă?

Articolele de tip listă ar trebui să aibă 2.300-2.600 de cuvinte.

Acest gen de articole sunt probabil cel mai accesibil format pentru începători. Oricine poate face un articol doar listând și explicând câteva exemple, instrumente, resurse sau idei legat de un anumit subiect. Când vine vorba de lungimea acestor postări pe blog, se pare că regula generală este: cu cât mai multe exemple, cu atât mai bine.

Cât de lung ar trebui să fie un articol de tip “How To”?

Acest tip de articol ar trebui să aibă între 1.700 și 2.100 de cuvinte.

Deoarece în acest tip de articole este descris cum să faci ceva, lungimea ideală a depinde de cât de dificil este să faci ceea ce explici. Dacă scrii o postare de blog pentru prima dată amintește-ți că acestea ar trebui să fie concise și clare, să conțină multe subtitluri de secțiuni și să lase puțin sau nimic imaginației. Cititorii vin la tine pentru instruire, nu inspirație, așa că asigură-te că articolul acoperă succint subiectul ales. 

Cât de lungi ar trebui să fie articolele tip “ce este…”?

Articolele de acest tip sau cele  care răspund la o întrebare (cum ar fi cea pe care o citiți acum), ar trebui să aibă între 1.300 și 1.700 de cuvinte (ca acesta).

Când cititorii caută “ce”, “cine” sau “când” de obicei doresc un răspuns rapid sau o explicație. Pe baza datelor oferite de HubSpot, sufocarea cititorilor cu prea multe informații inutile nu echivalează întotdeauna cu mai multe vizualizări — 30% dintre cele mai citite articole de tip „ce este” de la HubSpot au mai puțin de 1.000 de cuvinte.

Cât de lungi ar trebui să fie comunicatele de presă?

Lungimea ideală a unui comunicat de presă este de aproximativ o pagină A4 sau de aproximativ 300 până la 400 de cuvinte (lungimea unei știri scurte). Sunt doar trei sau patru paragrafe scurte și câteva citate. Dacă este mai lung de atât, probabil că ai o informații inutile care nu adaugă nimic la ceea ce vrei să comunici.

Acum că știi lungimea ideală a articolelor promovează-le!

Îți oferim acces la cea mai mare comunitate din industria românească. Promovează-ți articolele pe ttonline.ro și în Revista T&T – Tehnică și Tehnologie! Peste 200.000 de cititori anual te așteaptă!


Surse: HubSpot, Bramework, Ryrob

×

Despre ce vom discuta