Skip links
Explore
Drag

Education Marketing: ce este și cum îți poate ajuta compania

Cum creezi nevoia unei persoane de a-ți cumpăra produsul și serviciile? Răspunsul este prin educație.

Educația poate fi aplicată oriunde, în orice moment și într-o varietate de forme. Dar atunci când este combinată cu marketingul, rezultatele sunt uluitoare.

Marketingul educațional nu are ca scop promovarea unui produs sau a unui serviciu. Acesta oferă clienților informații care au legătură cu ceea ce își doresc să afle sau care trebuie învățate cu privire la un anumit subiect, industrie sau produs. Este o tehnică care funcționează de zeci de ani și multe organizații profită deja din plin de ea, dintr-un motiv întemeiat.

Dacă doriți să aflați ce este marketingul educațional și cum îl puteți folosi în beneficiul organizației dvs., citiți mai departe.

Ce este marketingul educațional?

Marketingul educațional este o tactică de marketing care educă clienții potențiali cu privire la valoarea rezultatelor pe care le pot obține din utilizarea produselor sau serviciilor tale. Acesta descrie procesul de educare a clienților potențiali în legătură cu un anumit subiect sau industrie care le poate ghida decizia de cumpărare.

Marketingul educațional este o modalitate de abordare a strategiei tale de marketing de conținut. Mai precis acesta constă în crearea de conținut pentru ghidarea clienților potențiali mai departe în pâlnia de vânzări, dar cu focus pe educarea acestora în legătură cu soluțiile tale, mai degrabă decât pe împingerea către o vânzare.

The Knowledge Gap – Principiul de bază al marketingului educațional

The Knowledge Gap sau “Decalajul de cunoștințe” se referă la diferența dintre cunoștințele necesare unui potențial client de a achiziționa produsul tău și cunoștințele pe care acesta le are în prezent.

Decalaj de Cunoștințe = Cunoștințe Necesare – Cunoștințe Curente

Scopul tău este să acoperi acest decalaj și să aduci potențialul client în punctul de “Cunoștințe necesare”. Acesta este momentul în care poți începe procesul de vânzare. 

În acest scop, singura ta opțiune viabilă este marketingul educațional. 

De ce să folosești marketingul educațional?

Marketingul educațional nu este folosit doar în sectorul educației – de către educatori sau instituții de învățământ. Orice organizație, indiferent de industria în care activează, poate alege să investească în marketing educațional. 

Și atunci când faci acest lucru, beneficiile sunt multe:

1. Ajută la construirea încrederii

În marketingul clasic orientat pe beneficii și pe vânzare rapidă, clientului potențial îi era redată percepția de valoare înainte de cumpărare, dar nu avea nimic de câștigat în mod direct. 

În marketingul educațional, prin timpul și cunoștințele oferite clientului potențial când acesta are nevoie de ele, valoarea vine înainte de cumpărare. Acest lucru crește exponențial încrederea în brandul tău. Iar încrederea stă la baza oricărei relații de succes.

2. Crează nevoia de cumpărare

Insuflă clienților nevoia de a-ți cumpăra produsele sau serviciile. Acest lucru funcționează deoarece prin conținutul educațional pe care îl oferi, reușești să faci clientul potențial conștient de întreaga problemă și soluția prin care acesta o poate rezolva. Soluția fiind oferită de tine.

3. Ajută oamenii să îți cunoască afacerea

Continuitatea este esențială. Fluxul constant de conținut util ajută la familiarizarea consumatorilor cu diferite aspecte ale afacerii și poate determina cu ușurință pe oricine să se intereseze de ceea ce face compania ta și de modul în care aceasta le poate influența succesul.

4. Generează trafic organic 

A avea un blog care oferă conținut informațional ajută la atragerea de trafic organic către site-ul tău, rezultând în mai mulți clienți potențiali sau abonați la newsletter și, în cele din urmă, o creștere a vânzărilor.

Un raport făcut de cei de la DemandMetric arată că 70% dintre oameni preferă să învețe despre o companie prin articole – în mod organic, decât printr-o reclamă.

5. Te poate poziționa ca lider

Prin partajarea de conținut educațional îți poți poziționa compania ca lider în industrie. Marketingul educațional oferă valoare reală celor care au nevoie de ea și poate conduce la crearea unei comunități loiale în timp.

6. Costă mai puțin

Este ușor de produs și poate reduce banii cheltuiți pe publicitate. Poți începe prin a construi un blog în site-ul companiei și apoi să adaugi conținut care răspunde la cele mai populare întrebări legate de industria sau compania ta.  

De asemenea, poți profita și de surse terțe pe care să îți promovezi conținutul:

  • LinkedIn – prin opțiunea de scriere de articole
  • Medium – permite oricui să creeze articole și le poți asocia companiei
  • Pentru piața industrială din România: ttonline.ro și revista T&T Tehnică și Tehnologie sunt două medii extraordinare pentru promovarea de conținut educațional dedicat industriei
 

Content Marketing Institute spune că marketingul bazat pe educație rezonează mai bine cu consumatorii și costă cu 62% mai puțin decât marketingul tradițional.

7. Convertește oamenii în clienți

Cu cât oamenii sunt mai educați, cu atât nu îi deranjează să le fie vândut ceva. Furnizarea de conținut util fără obligații simplifică mult procesul de vânzare și încurajează clienții potențiali să devină clienți recurenți.

O regulă importantă în marketing este să oferiți mai întâi valoare, apoi să vă promovați produsele. Și strategia de marketing educațional face cel mai asta bine!

8. ROI atât pe termen scurt cât și pe termen lung

Atunci când este executat corect, marketingul educațional are un ROI excelent. Potrivit HubSpot, marketerii care fac din crearea de conținut o prioritate au șanse de 13 ori mai mari să vadă un ROI pozitiv decât cei care nu o fac. 

Un exemplu în acest caz îți pot prezenta mai jos.

Studiu de caz

Îți voi da un exemplu concret cu unul dintre articolele din site-ul ttonline.ro

Acest articol postat de cei de la Iscar Tools de tip “Know-How” despre filetarea cu tarozi a fost postat în 2014. În ziua de astăzi este citit lunar de 140 – 200 de utilizatori, numai anul trecut fiind citit de peste 2000 de utilizatori. Pentru acești utilizatori, filetarea cu tarozi va fi automat asociată cu brandul Iscar.

De asemenea, la o căutare rapidă a termenului “Filetare cu tarozi” pe Google, prima apariție, imediat sub Emag și deasupra Dedeman este articolul celor de la Iscar.

Ce câștigă Iscar din acest lucru, la 8 ani de la postarea articolului: 

  • Popularitatea brandului
  • Încrederea cititorilor în brand
  • Asocierea în mintea clientului cu un domeniu specific
  • Potențiali clienți
 

O investiție minoră pentru un rezultat major. 

Concluzie 3 – 2 – 1

3 idei pe care să le reții:
  1. Principiu: The Knowledge Gap = Cunoștințe Necesare – Cunoștințe Curente
  2. Regulă: Valoare înainte de vânzare.
  3. Repet: Încrederea stă la baza fiecărei relații de afaceri. Dar se construiește în timp. 
 
2 întrebări la care să răspunzi după ce citești acest articol:
  1. Care este nivelul de cunoștințe necesare pentru adoptarea soluțiilor companiei mele?
  2. Care este nivelul cunoștințelor curente ale publicului?
 
1 acțiune imediată:
Scrie-ne și hai să dezvoltăm împreună o strategie de marketing educațional adaptată companiei tale.
×

Despre ce vom discuta